lördag 5 september 2009

Gamla minnen!




Jag sitter och tänker på min barndom många saker hände,i bland börjar man fundera på hur man faktiskt kan leva som man flög runt i bland.


Jag har ju visa påminnelser om min barndom som jag ser varje dag ska man säga ärr som syns.


När jag och min lilla syster lekte så bröt jag mitt lillfinger jag var klumpig men liten, kommer så väl i håg de min stora syster sa till min pappa att vi var tvungna att åka in till sjukhuset eftersom fingret var brutet men pappa sa nej! lite som jag var så försökte jag linda mitt finger med hjälp av två glasspinnar och ett snöre men det hjälpte ju inte så en i dag kan jag titta på mitt finger eller råka se de och bli påmind


En annan sak var att jag och min syster var ute och lekte och jag snubbla över en stock och gjorde illa fotten så jag var tvungen att krypa hem men mina mamma/pappa ville inte åka till sjukhuset med mig för det var ingen fara med mig, dagen efter fick min mamma komma upp och hämta mig och bära ner mig för tarppen sen fick jag gå med en påse på foten resten av somaren har fortfarande ont i den.


Ja så mycket som hänt en pappa med alkohol problem som slog sin partner och sina barn livet var tufft, vi blev misshandlade både psykiskt fysiskt.


det är inte konstigt att man lider av dåligt självförtroende och tror man är dum i huvudet när det var de ända man fick höra hemma och på skolan blev jag mobbad så jag hade inte någon som var på min sida eller vad man ska säga.


Kommer i håg en gång då det var köttfärs sås med pasta och det var jätte mycket senor i vilket jag var liten och gnällde över att det inte var gott då tog min far tag i mig och tro mig jag flög ut genom rummet jag hamna på hallgolvet sen fick jag ingen mat på hela den dagen:/.


En annan gång så hade min far gjort fläsk med svålen kvar på vilket jag och min lilla syster inte gilla då finns inte många som gillar svål dessutom åt inte min pappa de heller. Men när han var klar så tog vi chansen att slänga det i sopen vilket jag verkligen ångrar eftersom han kom på oss, så vi fick sitta i sopen och äta upp de vi kastat:,-(.


Ja finns så mycket mer att skriva om men då blir jag uppe hela natten och blir bara mer ledsen.


Ska tillägga att han inte är samma person i dag som han var då!


Nu är han en underbar pappa som bryr sig om sina barn!


5 kommentarer:

  1. Älskar dig gumman! <3

    Måste bara tilläga, en underbar pappa som älskar sina NYA barn.

    SvaraRadera
  2. gumman kanon att du skriver av dig det är ett steg i rätt riktning, fortsätt så kära syster!!

    Bara för att han ändrat sig nu innebär inte att du bara kan förlåta allt han gjort!!
    Kram min kära lilla syster

    SvaraRadera
  3. JAg ska skriva av mig det lär nog komma fler..

    SvaraRadera