söndag 30 augusti 2009

Dyslexi del2


God morgon alla!

I fredags var jag hos U igen:-) För er som inte vet vem det är så ska hon hjälpa mig med min dyslexi.

Jag har fått läxa av henne att jag ska lära mig vokalerna tills på onsdag hur nu de ska gå:-S, men det ska nog gå bra! Jag är stolt över mig själv som faktiskt har vågat gå dit:-).

Jag Har fått med mig lite papper hem med vokalerna så nu ska ni få ett smak prov på hur svårt jag har det, och för er som tycker det är svårt kan ju göra som mig försöka hitta dom;-).


När luften är lätt jag köper tre ballonger och knyter en tråd vid varje grann ballong.


Röd, gull-gul och blå nu svävar de i rymden, och kanske de far till månen på en gång.


Nu ska jag hitta vokalerna i den lilla sången ,och tro mig jag vet inte ens vad en vokal är!

Så nu blir det som att börja om från början igen.

Jag vill tacka alla som stöttar mig, eftersom detta är svårt för mig!


3 kommentarer:

  1. Hej Mia!
    Hittade en sida som jag tror skulle hjälpa dig!
    http://www.grundenisvenska.se/ljuden-i-svenska-spraket.php
    Kram Marcy

    SvaraRadera
  2. Tack den ska jag genast lägga till i favoriter:)
    Och gå in och läsa.
    Kram

    SvaraRadera